Pátá výprava, 24. dubna
Zlaté regálie, těžce
vydobyté na děsivé mumii při minulé výpravě, udělaly z našich družníků
skutečné boháče – tedy, alespoň na nějakou chvíli. Místní překupník
Kýchapčík ani neměl dostatek hotovosti, a z celkové ceny 16 140
dukátů musel na 8 000 vypsat směnku. Dobrodruzi se nadšeně pustili do
zaslouženého relaxu, nechali si na to dokonce dva týdny – a peníze se
obratem rozutíkaly.
Přiznávám se zde k obavě, zda jsem zde nebyl až příliš štědrý – jsem obecně spíš z těch gamemasterů, které trápit hráče samo o sobě nebaví, ale zase bych nerad čelil obvinění z obávané „monty haul“ kampaně. Přepočítávám šperky v modulu desetinásobným koeficientem, protože jednak mám oproti pravidlům Labyrinth Lordu dražší ceník (používám tento z blogu Bat in the Attic, který je postavený na historických cenících – a ceny jsem ještě o něco zvedl vzhledem k tomu, že Ukrutná Lhota je doslova konec civilizace), druhak jsou nacenění pokladu v původním textu směšně nízké, zlatý prsten podle mě opravdu nemá stát co krátký luk – ale získávám podezření, že v nějaký moment si to uvědomil i autor textu a sám tam takový koeficient započítal.
Nakonec to dopadlo dobře, viz dále. Do příště si ale v přípravě projdu ceny pokladu, a jestli mi už moc ustřelují mimo míru, která mi přijde fikčně odpovídající, tak ten svůj koeficient opět snížím – jeho smyslem bylo dát zlatu rozumnou hodnotu.
Pak si ještě nakonec
koupil v hospodě jeden náhodný, zaručené magický, prsten –
v hospodě se totiž ustanovila mezi dobrodruhy jakási burza, kde se
prodávají neurčené magické prsteny a podobné tretky za fixních 1 000 dukátů
za kus – a zjistil, že prst, na který si jej nasadí, je zcela odolný
vůči poranění.
Jeptiška se mezitím
pokusila zbavit se svého stresu nejprve v putyce, a posléze ve
zpovědnici. Tam v kocovině došla jakési mocné vize, která jí vlila novou
krev do žil a nejen, že ji zbavila stresu, ale dovedla ji taky k tomu
další týden kázat z převrženého vědra vedle hospodských dveří všem, kteří
šli okolo. Nakonec se ještě zastavila se svým novým kladivem za místním
kovářem, trpaslíkem Karganem, jestli by jí nepřeložil trpasličí runy, které
jsou na zbrani vytepané. Kargan jí řekl, že zbraň patřila Gabrovi, synovi
Gosana, zkušenému důlmistrovi z klanu Černovousů, a že by ji dle
trpasličího práva měla vrátit jeho potomkům. Jeptiška jej nakonec ukecala
k tomu, že si kladivo prozatím nechá ve správě, zatímco on pošle dopis
adresovaný Černovousům, ať si pro kladivo někoho pošlou. S tím Kargan
souhlasil, a prozradil jí ještě, že kladivo má magickou moc – když
s ním poklepe na stěnu, jasným zvoněním odhalí jakýkoli prázdný prostor,
který by se za zdí nacházel.
V mezičase zaznamenali,
že se ve Lhotě objevil jakýsi kouzelník zvaný Lišák, se svými dvěma kumpány.
Naverboval pět chlapů a vydal se do mohylovišť, jenže se vrátil bez čtyř
z nich, a bez jakéhokoli lupu. Po tomhle debaklu se ve Lhotě moc nezdržoval,
vyplatil pozůstalé pár směnkami od Kýchapčíka a odcestoval pryč. Jediný
místní, který se s nimi z mohylovišť vrátil, družníkům za 100 dukátů
povyprávěl, že odkopali jednu mohylu, ve které našli na jakémsi oltáři zlatem
a drahokamy zdobený krásný meč – jenže když vešli dovnitř, vyrazilo
na ně snad tucet kostlivců a rozsekali jeho kamarády na kusy. Družníci si
tedy nechali popsat, kde že ta mohyla se zlatým mečem leží, a vydali se
k ní.
Na druhé straně oltáře
mezi tím bojovník s jeptiškou s obtížemi bojovali proti třem,
a jeptiška se nakonec musela stáhnout, protože jí docházely síly –
stáhla se za oltář a snažila se aspoň o to, aby se druhá kostěná
skvadra nevymotala ze sítě. Nakonec tedy dokázali kostlivce porazit –
mágova síť a sebeobětavá akce zásadně pomohla, protože polovina protivníků
se pořádně ani nedostala do akce a pomlátili je, když byli bezbranní na
zemi – ale mág i jeptiška skončili zcela vyšťavení a bojovník
silně pomlácený.
Tentokrát byli hráči přespříliš namyšlení a dost na to doplatili. Ač jsou kostlivci sami o sobě spíše slabí, tihle měli brnění a dlouhé zbraně, a jsou v modulu popsaní s tím, že chytře počkají, až jsou všichni vykradači uvnitř, než je obklíčí – což je v mém systému průser. Přitom měli hráči jasné varování od předchozí skupiny (jejíž expedici jsem si odházel v přípravě). Nu, snad se poučí.
Po těžkém boji
prozkoumali nejprve meč (jistě kouzlený!) a pak zbytek krypty,
a našli v jednom výklenku tajnou chodbu vedoucí dolů. Jeptiška
s kouzelníkem, kteří se za pomoci silné pálenky zase dostali na nohy (byť
vzhledem ke zkonzumovanému alkoholu už ne nohy zcela pevné), se takto posilněni
dušovali, že jsou „úpe v pohodděé“ a že je rozhodně třeba chodbu
prozkoumat. (Čistý roleplay, z mé strany jen lehce vybídnutý otázkou „no
jestli to byly tři velké panáky, tak se teď cítíte jak“? K tomu je ještě
dobré zmínit, že si počínali velmi hlasitě, jeptiška nadšeně zvonila svým
trpasličím kladivem a tajnou chodbu, a přilákali tak jako random
encounter další skupinu dobrodruhů – viz za chvíli.)
Poprvé se nám stalo, že jsme skončili výpravu výrazně dříve, než-li nám došel čas na sezení. Hned na první souboj totiž hráči přišli takřka o všechny „hit-pointy“, a ani výprava do podzemí nešla úplně snadno (padla dvě náhodná setkání, na druhou stranu v obou případech jako přímý důsledek toho, že se hráči rozhodli příliš otálet). Rozhodli jsme se tedy, že se do dungeonu vydáme ještě jednou.
Šestá výprava, 8. května
Po dalším dvoutýdenním
relaxu a rekuperaci, když zjistili, že jim z 16 000 už zbývá jen 1
600, rozhodli, že je čas opět se vydat do mohylovišť. Kouzelník v přípravě
ještě určil, že zdobený meč, který minule vyhráli v mohyle, se jmenuje
Brnimar a dokáže jako kouzlem proseknout brnění, a vyměnil
s mágem Mazzahem Velikým modrý grimoár zachráněný z mrtvých prstů
nebohé kouzlenice Alexy za informace o Klexxovi Pomlouvaném, jehož kryptu
družiníci našli poblíž tajného vchodu v mohyle s lebkovým sarkofágem.
Mazzah mu prozradil, že ve starých spisech našel zmínky o Klexxově
očarované zlaté koruně, která dokázala kohokoli podmanit Klexxově vůli. Zmínku
o „zlaté koruně“ nemusel opakovat, dobrodruzi se vybavili svěcenou vodou
a vydali se Klexxe navštívit.
V modulu je Klexx ve skutečnosti celkem obyčejná, jen o trošku odolnější zombie – korunu sice má, ale nemá být očarovaná. Protože však mé hráče strašně zaujalo, že měl nad dveřmi do krypty jméno (a ještě s takovým přídomkem) a několik sezení zvažovali, co to asi znamená, přimyslel jsem si k tomu pozadí o neoblíbeném vládci, který vládl jen pomocí koruny s kouzlem Charm. Kdyby si před tím nezařídili pomoc od lhotského mága, který je před kouzlem varoval, (a kdyby neměli ochranný meč,) mohlo to být velmi nepříjemné překvapení, avšak tentokrát se připravili velmi poctivě a neměl jsem důvod jim to jakkoli komplikovat.
Po prvním úspěchu se
družiníci rozhodli prozkoumat velký sál s „hnízdy“, odkud je nějakou dobu
tomu zahnali kostlivci se safírem na čele. Lupič v hospodě vyzvídal od
ostatních výprav, co kdo ví o „místních“, kteří v kobkách žijí, a vyvodil
si, že tímto směrem se nacházejí záhadní pokroucenci. Tajné dveře
v místnosti s mohylou (#50) však našli zahrazené jakýmsi zeleným
slizem. Pokusili se jej zbavit lopatou, jenže jim akorát kovovou část lopaty
rozleptal. Nakonec se jim sice podařilo většinu slizu odhrnout, jenže dveře
stále nešly otevřít – jako by je něco blokovalo i na druhé straně.
Dobrodruzi to tedy vzdali a pustili se jinudy.
Výsledku hodu na „restock“ mi tady vyšly tak, že se pokroucenci zvýšenému tlaku dobrodružných výprav brání tak, že tenhle vchod zatarasili. Líbí se mi představa, že pro svou obranu používají jiná monstra – třeba zde nechali nějakou mrtvolu naschvál nakazit zeleným slizem.
Tohle byl tvrdý souboj – a to jsem ještě přehlédl, že ghúlové mají mít tři útoky za kolo! I přes to, že jeptiška jako zázrakem (hráč hodil čtyřikrát v řadě šestku) ze sebe zcela shodila posledního ghúla a nedostala ani škrábnutí, paralýza zmáhala bojovníka i kouzelníka a kostky nepadaly. Myslím, že hráči budou do budoucna ze všech bledých mrtvol pěkně vyděšení – a také bych řekl, že už si příště nenechají žádnou neohledanou mrtvolu v zádech. (To, že ghúlové předstírají, že jsou mrtví, a zaútočí až když mají dobrou příležitost, je v textu modulu.)
Zajímavé sezení – po tom, co minule vytáhli ohromný poklad, byli hráči poněkud příliš nonšalantní. Snad získali i štěstím s kostkami dojem, že souboje nejsou tak nebezpečné, když mají vždy možnost odolávat mechanikou save rolls – jenže stres je omezený zdroj a dokáže dojít sakra rychle. V tomto sezení se několikrát vykašlali na opatrnost a pěkně narazili. Oproti tomu na Klexxovi vydobyli naprosto čistý úspěch – daný tím, že se poctivě dopředu připravili. Velké bohatství, které minule získali, se okamžitě rozkutálelo a nějak zásadně herní balanc nerozbořilo – postavy jsou teď mocnější díky magickým předmětům, ale to je moje verze „level-upu“, který už si doslova vysloužili. Za mě je to tedy všechno dobře, byť jsme při tomto sezení prošli jen pět nových místností – tohle už je onen „player skill“. Uvidíme, jak se s tím hoši dále popasují.
Žádné komentáře:
Okomentovat